Kalandok Isztambulban és Törökországban.

Leggyakoribb kérdés a blogon, hogy hogyan jutunk be a Sabiha Gökçen repülőtérről Isztambul belvárosába. Mégpedig az X utcába.

És bár többször megírtuk a megoldást, íme egy még jobb, még egyszerűbb!

Gyossegítség

Isztambul tömegközlekedés útvonaltervező itt!

• A képernyő bal felső részén válaszd ki, hogy Isztambulban vagy.
  • A Where from-ba írd be a Sabiha Gökçen repülőteret
  • A Where to-ba írd be a hoteled címét
  • Majd válaszd ki, melyik napon érkezel.
  • És mindjárt megkapod, mely buszokkal, hajókkal, metrókkal, és villamosokkal juthatsz el a hotelbe.
  • Mellette pedig láthatod a jegyárakat is!

A mese pedig itt kezdődik

Mobil telefonra már eddig is létezett egy amolyan mentő öv, ami kivezet minket Isztambul sűrűjéből. Egész egyszerűen megadjuk a helyzetünket a GPS alapján, meg azt, hogy hova akarunk eljutni, a program pedig kiszámolja a legjobb útvonalat. Akár a legrövidebbet, akár a legolcsóbbak. De még olyat is kérhettünk, hogy kerülje el a hajót, a dolmuş-t, stb… vagyis egy túltáplált vacsora után gondoskodhat a gyomrunk biztonságáról is.

Letöltés itt

Isztambul tömegközlekedés tervező program

Persze az ilyen programok fő hátránya mindig az, hogyha külföldön túristáskodunk, akkor pont nem lehet használni. Hiszen nem akarunk egy egész vagyont elkölteni a mobil internetre. Vagyis amikor a legjobban kell, akkor nincs nálunk.

E mellett azért a mobil telefon még mindig csak mobil telefon, nem pedig számítógép. Lehet rajta pötyögni, ha más nincs. De azért egy egész utazást előkészíteni eléggé macerás (macera –  török szó, jelentése: kaland).

Viszont van neki egy webes felülete is, amit kényelmesen, fotelból használhatunk. Az eredményeket pedig archiválhatjuk, Evernote-ba, vagy más jegyzetbe írhatjuk, hogy majd a kritikus időpontban ott legyen velünk.

Így pedig előre megnézhetjük, hogy Isztambul melyik helyére hogy juthatunk majd el a legkönnyebben, tömegközlekedéssel. Pl. a Sabiha Gökçen repülőtérről a hotelbe. Vagy a hoteltől a Héttoronyba.

A web-es felület itt található.

Elsőnek adjuk meg, melyik városban is szeretnék útvonalat tervezni. Ezt a bal felső sarokban tehetjük meg. Törökországban választhatunk Isztambul, Ankara, Izmir és Bursa között.

Utána már csak annyit kell tenni, hogy beírjuk, honnan (where from) hova (where to) szeretnénk eljutni.

De a program olyat is tud, hogy megadjuk a pontos időpontot, hogy mikor indulunk (depart), vagy mikorra szeretnénk érkezni (arrive). Így az akkori menetrenddel fog számolni.

Azaz pontosan megkérdezhetjük, hogy melyik busszal menjünk, ha XX:YY-ra a Sabiha Gökçen repülőtéren kell lennünk. (Itt azért érdemes legalább 30-45 perc extrát ráadni az biztos esetleges dugók miatt).

Vagy ha éjszaki érkezik a repülő, akkor hogy jutunk el a hotelbe.

Nem is beszélve arról a nagyon valószínű eseményről, hogy estére kimaradunk az ázsiai oldalon, akkor miként jutunk vissza Európába…

Mindezt már most előre ki tudjuk számolni. És így jobban megszervezhetjük a nyaralásunkat.

Persze ne feledjük, hogy azért itt mégiscsak egy 13-15-17-20 milliós nagyvárosról van szó. És tutira nem beszél senki angolul pont akkor, amikor arra szükség lenne.

Ha mégis úgy érezzük, hogy ez túl bonyolult (nem egyszerű), akkor inkább vegyük igénybe a magyar nyelvű transzfert. Nem drága, és a hotel előtt tesz le. Nem kell bolyongani.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (4 votes cast)
Hogyan jutok be Isztambul belvárosába a repülőteréről?, 10.0 out of 10 based on 4 ratings

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

123

Isztambul reptéri transzfer A magyarok transzfere Isztambulban

Támogasd a blogot!
Süti + GDPR, személyi jogok meg ilyenek

A Web-oldal sütiket tartalmaz (meg néha mi is sütögetünk, de az másik téma). Ebbe belekerülnek ilyenek, mint IP-címek. Amennyiben valakinek van ideje, ezekkel az IP-címekkel lehet vagánykodni. Pl. meg lehet tudni, ki honnan, mikor olvasta a blogot, miket írt, hány pontot adott, meg ilyeneket. Ezen kívül a Google is nyomon követ. Ez pedig olyasmit jelenet, hogy ha elolvasod ezt az oldalt, meg másik oldalt is, akkor ezt össze fogja kötni, és mindenféle következtetéseket von le. Majd olyan statisztikákat lehet lekérni, hogy ezt az oldalt inkább olyanok olvassák, akik homokvárat szeretnek építeni, vagy akik inkább főzőcskézni szeretnének.

Én ezzel nem fogok foglalkozni, mert nagyon nincs rá időm. Amennyiben viszont téged zavar, ajánlom a TOR Browser használatát, vagy valami anonim szűrőt.

Továbbá, ha úgy érzed, hogy a rendszer valamelyik személyes (vagy személyesnek érzett) adatodat tárolja (legyen akár az IP címed), és ezt szeretnéd törölni, akkor szóljál. És közös erővel megtesszük. 🙂

Ha bármi más GDPR, vagy személyi jogi problémád van az oldallal kapcsolatba, jelezd bátran, és valamit kitalálunk rá! 🙂