Kalandok Isztambulban és Törökországban.

Törökország legnagyobb városába, Isztambulba ma már viszonylag olcsón, és egyszerűen eljuthatunk. Letesz minket a repülő az ázsiai oldalon, majd pedig ..

… öööö …. hát a bejutás nem egyszerű …

De végre találtunk egy egyszerű, és megfizethető árú módszert!

Isztambul fő nevezetességei az úgynevezett Történelmi városrészben vannak. Ez a fallal körülvett Fatih kerület. Úgy képzeljük el, mint Budapesten a Várat. Csak míg a Vár 1.5 km hosszú, és igencsak keskeny, addig Isztambul Fatih kerülete 6 km hosszú (és 2 km széles átlagban). Összehasonlításképpen Budapesten ha elindulunk a Duna partján észak felé a Szabadsághídtól, akkor egészen az Árpád-hídig jutunk, mire legyalogoljunk a 6 km-t.

Ahogy pedig Budapesten sem egyszerű a Liszt Ferenc repülőtérről bejutni a Várba (pl: busz+metró+metró+várbusz), ugyan így Isztambulban is kihívás a Sabiha Gökçen repülőtérről a történelmi városrészbe elmenni. Csak itt még egy másik földrészre is át kell jutni. A reptérről induló járatok valahova a város másik pontjára visznek majd minket. És egy eléggé nagy városról van szó.

Jah, és senki nem beszél magyarul!

Vagy mégis?

Ramazan Timzan, aki a blogunkat is régóta támogatja (sok sok köszönet neki), nagyon jutányos áron bárkit, és bármelyik órában behoz a Sabiha Gökçen (WizzAir, Pegazus (FlyPGS), GermanWings, fapadosok, stb…) repülőtérről egészen a hotel kapujáig (vagy a tengerpartra, ki mit szeretne).

• Ellentétben a buszokkal, a nap 24 órájában szállítja a turistákat. Ez leginkább azoknak lehet jó, akik a reggeli WizzAir gépet szeretné elérni, és nem hajnalban az európai parton keresgélni valamit, ami átviszi a túloldalra.
  • Szintén ellentétben a buszokkal, tényleg a hotelbe fogunk eljutni, nem pedig valahova a városba, ahol azt se tudjuk, hol van.
  • Szemben a Havataş-al nem a Taksim téren fog lerakni minket (éppen egy tüntetés közepén), ahonnan még taxival kell tovább menni.
  • Ellentétben a taxival, magyarul beszélhetünk, és nem fogunk extra városnéző túrán részt venni, kivéve ha pont ezt szeretnénk.

Ramazan Timzan magyarul is beszél (mégpedig jól!), Magyarországon is élt, ismeri a magyarokat. Ismeri a magyarok igényeit. Vele előzetesen megbeszélve pontban a helyszínen lesz. Miközben pedig bevisz a hotelhez, útközben hasznos tanácsokat ad, segítséget kérhetünk tőle. Nem mellékesen pedig ingyeneshűtőt üdítők, wifi és telefontöltő (tehát mindjárt postolhatunk is a Facebookra) is található a klimatizált buszokba.

Ezen kívül kérhetünk még:

• Idegen vezetést
  • Hotel foglalást, ajánlatot
  • Török fürdőzést
  • Esti hajókázást
  • Çamlıca (kilátó) dombra felvitelt
  • Bazározás
  • Vagy bármi mást, ahova csak busszal el lehet jutni

Árak

• Isztambul Sabiha Gökçen repülőtér transzfer egyszeri: 15 euró/fő
  • Isztambul Sabiha Gökçen repülőtér transzfer retur: 25 euró/fő
  • Isztambul Atatürk repülőtér 1-4 fő: 30 euró
  • Isztambul Atatürk repülőtér 5-7 fő: 40 euró
  • Isztambul Atatürk repülőtér 8 fölött fő: 50 euró

További információk itt

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.6/10 (24 votes cast)
Bejutás az isztambuli Sabiha Gökçen repülőtérről egyszerűen, gyorsan és magyarul, 5.6 out of 10 based on 24 ratings

4 hozzászólás a(z) Bejutás az isztambuli Sabiha Gökçen repülőtérről egyszerűen, gyorsan és magyarul bejegyzéshez